החיים כריצת מרתון

 

 
החיים כמרתון – האין זה אותו הדבר?
מיכל יערון, איריס עצמון – לעוף פסיכולוגיית ספורט מתקדמת
ריצת מרתון היא ריצה למרחק של 42.195 ק"מ. בשנת 490 לפנה"ס,כך מספרת אגדה עממית, שליח אתונאי בשם פידיפידס רץ מהעיר מרתון ועד אתונה על מנת להביא את בשורת הניצחון היווני על הפולש הפרסי בקרב מרתון, ומת מיד לאחר שמסר את הידיעה. טוענים כי המרחק בין הערים היה 42.195 מטרים.
מה לא נאמר כבר על מרתון. על האתגר, הקושי, הסיפוק וכדומה. כל מי שעשה מרתון יסכים שזהו בראש ובראשונה אתגר פסיכולוגי - מנטאלי, נפשי ובעיקר רגשי.
אפשר להסתכל על המרתון כמשל, ולהשאיל ממנו עקרונות שרלוונטיים גם לחיים. ליקטנו בשבילכם כמה טיפים חביבים שללא ספק נכונים גם לחיים שלנו.
לרצים – חייכו מהם, וכל השאר, נסו להשתמש בהם כאל משקפיים דרכם ניתן להסתכל על החיים שלכם.

להלן הטיפים:
  • על טעויות בהתחלה משלמים בסוף.
  • זה יכאב, אל תתפלאו.
  • תכתיבו את הקצב ואל תגררו לקצבים שלא תכננתם.
  • חשבו חיובי – שירים אהובים, אנשים יקרים, מילת קוד מעודדת.
  • אל תחכו רק שזה יגמר, זה יכול להיות מאד מייאש.
  • כשאתה מרגיש שאתה לא יכול יותר אתה רק בחצי הדרך.
  • אם קשה לך סימן שאתה בעליה.
  • תתיידדו עם הכאב.
  • גם אם זה קשה ברגעים מסוימים תזכרו שעוד שעה, שעתיים, או יום תהיו אחרי זה...
  • אם זה נראה בלתי אפשרי סימן שעוד לא עשיתם את זה...
  • כשכואב ממש סימן שצריך להגביר.

ולסיום שני ציטוטים נפלאים:
"הכאב יעבור אחרי דקה, שעה או יותר, אבל אם תפסיקו באמצע הוא יישאר לתמיד... "(לאנס אמסטרונג)

"הכאב הוא בלתי נמנע, הסבל הוא בחירה... "(הרוקי מורקמי מתוך הספר "על מה אני מדבר כשאני מדבר על ריצה").

בהצלחה