לעזור לאחרים לעזור לנו

 

 
לעזור לאחרים לעזור לנו
מיכל יערון, לעוף – פסיכולוגיית ספורט מתקדמת
מה עושה לכם טוב כשלא הולך לכם?
מה עושה לחברים שלכם טוב כשלא הולך להם?
מה עוזר אחרי יום רע בעבודה, אחרי משחק גרוע?

האם אתם יודעים לענות על זה? האם הקרובים אליכם יודעים מה עוזר לכם? חיבוק או להיות לבד? שקט או להיות עם אנשים?
 

אם המאמן שלכם יודע מה עוזר לכם לצאת ממקום רע? מפספוס ברגע קריטי, מחוסר הצלחה מתמשך או תסכול כזה או אחר?

האם אתם יודעים מה יעזור לכם "לעבור" את הרגעים הלא נעימים הללו? האם הסביבה הקרובה לכם יודעת והאם אתם יודעים מה נכון לאחרים כשהם חוזרים הביתה בפנים נפולות?

זה נכון גם לקבוצת ספורט. האם המאמן ושאר השחקנים יודעים מה יעזור לאותו שחקן שכרגע לא מצליח ?

מה טוב לך?האם אתם/האחר רוצה:
  • להישאר לבד?
  • לקבל תמיכה מהסביבה? (אמפטיה והבנה)
  • לקבל עידוד מהאחרים? (קדימה לא קרה כלום, יאללה ממשיכים)
  • להיות מאותגר (אתה לא מוותר, אתה יכול להתגבר על כל מכשול, מה אתה מוותר בקלות)
  • שיכעסו עליו (איך עשית את זה, יאללה תוכיח עצמך)

אנשים שונים צריכים תגובות סביבתיות שונות. הטעות הנפוצה הראשונה היא שלפעמים אנחנו לא יודעים מה נכון לנו ולכן לא מצליחים ללמד את הסביבה שלנו כיצד לתמוך בנו ברגעים לא נעימים.

הטעות השנייה היא שנדמה לנו שמה שנכון לנו נכון גם לאחר.
אני מכירה את זה גם בבית: ילדי האחד רוצה שיעזבו אותו בשקט (פתרון 1) והילד השני? רק חיבוק מרגיע אותו (פתרון 2).
אם כן, קודם כל בררו עם עצמכם מה אתם רוצים. עברו על מצבים שונים של היום-יום ובדקו מתי הצלחתם מהר יותר "להיאסף" חזרה אחרי אי נעימות. מה נכון לכם ומה עוזר לכם.
שנית, שתפו את הסביבה שלכם בדרך הנכונה ביותר עבורם לעזור לכם ברגעי המצוקה.
ושלישית, בררו עם האחר מה נכון לו ומה הוא היה רוצה